Пошаљите пакет корисницима, сарадницима или пословним партнерима у иностранство.
Да ли морам предати отворен пакет?
Пакет се за пренос у међународном поштанском саобраћају мора предати отворен.
Шта значи означавање вредности пакета?
Вредност пакета представља осигурање робе и омогућава надокнаду штете у висини означене вредности у случају губитка или потпуног уништења пакета.
Да ли поштарину за пренос пакета може платити прималац?
Не, поштарину за пренос пакета у иностранство плаћа искључиво пошиљалац приликом предаје пакета.
Која документа је потребно да, као правно лице, приложим за слање узорака и рекламног материјала?
Уз пошиљку је неопходно приложити следећу документацију:
На који начин могу да предам пакет за иностранство када ја - правно лице, желим да у пакету извезем робу комерцијалног карактера?
Уколико правно лице жели да извезе робу комерцијалног карактера потребно је да пре предаје пакета у пошти, обави извозно царињење у Царини. Након извршеног извозног царињења, корисник може предати пакет са робом у свим поштама, истог дана по обављеном поступку уз одштампан и оверен примерак Јединствене царинске исправе (ЈЦИ образац). Роба коју је Царина обезбедила се не отвара.
Извозно царињење и предају пакета на пренос могуће је обавити на једном месту, у пошти царињења у Београду, у Угриновачкој улици 210б.
Где могу да предам пакет за иностранство?
У свим поштама, уколико, као правно лице, желите да пошаљете узорке или рекламни материјал. Такође, у свим поштама можете предати пакет са робом, истог дана по извршеном извозном царињењу у Царини. Уколико није претходно извршено извозно царињење, извозно царињење и предају пакета на пренос можете обавити на једном месту - у пошти царињења у Београду, у Угриновачкој улици 210б.
На који начин могу да пратим статус пакета?
Електронским путем, на званичном сајту Поште Србије www.posta.rs, на основу пријемног броја пакета, можете пратити статус пакета. Информација о статусу пакета, такође се може добити и позивањем Контакт центра на број 0700 100 300.
Да ли су рокови за пренос пакета у међународном поштанском саобраћају гарантовани?
У међународном поштанском саобраћају рокови преноса и уручења пакета нису гарантовани, већ очекивани.
Уколико нисам задовољан доступним подацима о статусу пакета, како да сазнам где се налази пакет који сам послао и да ли је уручен примаоцу?
Уколико нисте задовољни подацима видљивим у систему за праћење пошиљака, потребно је да покренете потражни поступак у пошти.
Где могу да се информишем да ли је предмет/роба коју желим да пошаљем у иностранство дозвољена за увоз у одредишну земљу?
На званичном сајту Поште Србије, у оквиру картице „Слање пакета у иностранство“, можете пронаћи Списак забрањених артикала за увоз или транзит кроз одређену земљу“. Изабиром земље у коју желите да пошаљете пакет, приступићете Списку артикала који су забрањени при увозу (или транзиту) или се условно прихватају.
Где могу да се информишем да ли је предмет/роба коју желим да пошаљем у иностранство дозвољена за извоз из Србије?
На званичном сајту Поште Србије, у оквиру картице „Слање пакета у иностранство“ налазе се контакт бројеви телефона и мејл адресе Пошта царињења Београд, Нови Сад и Ниш путем којих се можете информисати о могућностима и условима слања одређених предмета у иностранство.
Шта је забрањено слати у пакетима?
Поштански пакети који се шаљу у иностранство не смеју да садрже: опојне дроге и психотропне материје, експлозивне, запаљиве, друге опасне, као и радиоактивне материје, фалсификоване предмете и пиратеријски материјал, саблажњиве и неморалне предмете, живе животиње, експлозивне направе, муницију или њихове копије, предмете који по природи или паковању могу бити опасни за запослене и који могу оштетити друге пошиљке или поштанску опрему, документа која имају карактер актуелне и личне преписке лица која нису пошиљалац или прималац, ефективни домаћи и страни новац, изузев у случајевима одобрења од стране НБС (у вредносним пошиљкама), друге предмете чији је увоз или промет забрањен у одредишној земљи.
Повезане услуге и информације
ПостПак – откупни пакет за регион
За једноставнији пласман Ваше робе у региону.
Царинска процедура
Поступак слања и документација, зависно од врсте робе.
Правилно попуњени обрасци
Примери правилно попуњених образаца за увоз/извоз робе.
Пост-екпорт – извоз робе
Jедноставан извоз комерцијалне робе по повољним ценама.
Пронађите пошту
Пронађите најближу пошту у Вашем окружењу.
Пратите пошиљку
Информишите се где се у сваком тренутку налази Ваша пошиљка.
Калкулатор цена
Израчунајте цену одабране услуге.
Кориснички сервис
Контактирајте нас и поставите питање.
Правилно адресовање
Правилно адресовање, сигурно уручење.
Списак забрањених артикала за увоз
Артикли забрањени за увоз или транзит кроз одређену земљу.