Pošaljite paket korisnicima, saradnicima ili poslovnim partnerima u inostranstvo.
Da li moram predati otvoren paket?
Paket se za prenos u međunarodnom poštanskom saobraćaju mora predati otvoren.
Šta znači označavanje vrednosti paketa?
Vrednost paketa predstavlja osiguranje robe i omogućava nadoknadu štete u visini označene vrednosti u slučaju gubitka ili potpunog uništenja paketa.
Da li poštarinu za prenos paketa može platiti primalac?
Ne, poštarinu za prenos paketa u inostranstvo plaća isključivo pošiljalac prilikom predaje paketa.
Koja dokumenta je potrebno da, kao pravno lice, priložim za slanje uzoraka i reklamnog materijala?
Uz pošiljku je neophodno priložiti sledeću dokumentaciju:
Na koji način mogu da predam paket za inostranstvo kada ja - pravno lice, želim da u paketu izvezem robu komercijalnog karaktera?
Ukoliko pravno lice želi da izveze robu komercijalnog karaktera potrebno je da pre predaje paketa u pošti, obavi izvozno carinjenje u Carini. Nakon izvršenog izvoznog carinjenja, korisnik može predati paket sa robom u svim poštama, istog dana po obavljenom postupku uz odštampan i overen primerak Jedinstvene carinske isprave (JCI obrazac). Roba koju je Carina obezbedila se ne otvara.
Izvozno carinjenje i predaju paketa na prenos moguće je obaviti na jednom mestu, u pošti carinjenja u Beogradu, u Ugrinovačkoj ulici 210b.
Gde mogu da predam paket za inostranstvo?
U svim poštama, ukoliko, kao pravno lice, želite da pošaljete uzorke ili reklamni materijal. Takođe, u svim poštama možete predati paket sa robom, istog dana po izvršenom izvoznom carinjenju u Carini. Ukoliko nije prethodno izvršeno izvozno carinjenje, izvozno carinjenje i predaju paketa na prenos možete obaviti na jednom mestu - u pošti carinjenja u Beogradu, u Ugrinovačkoj ulici 210b.
Na koji način mogu da pratim status paketa?
Elektronskim putem, na zvaničnom sajtu Pošte Srbije www.posta.rs, na osnovu prijemnog broja paketa, možete pratiti status paketa. Informacija o statusu paketa, takođe se može dobiti i pozivanjem Kontakt centra na broj 0700 100 300.
Da li su rokovi za prenos paketa u međunarodnom poštanskom saobraćaju garantovani?
U međunarodnom poštanskom saobraćaju rokovi prenosa i uručenja paketa nisu garantovani, već očekivani.
Ukoliko nisam zadovoljan dostupnim podacima o statusu paketa, kako da saznam gde se nalazi paket koji sam poslao i da li je uručen primaocu?
Ukoliko niste zadovoljni podacima vidljivim u sistemu za praćenje pošiljaka, potrebno je da pokrenete potražni postupak u pošti.
Gde mogu da se informišem da li je predmet/roba koju želim da pošaljem u inostranstvo dozvoljena za uvoz u odredišnu zemlju?
Na zvaničnom sajtu Pošte Srbije, u okviru kartice „Slanje paketa u inostranstvo“, možete pronaći Spisak zabranjenih artikala za uvoz ili tranzit kroz određenu zemlju“. Izabirom zemlje u koju želite da pošaljete paket, pristupićete Spisku artikala koji su zabranjeni pri uvozu (ili tranzitu) ili se uslovno prihvataju.
Gde mogu da se informišem da li je predmet/roba koju želim da pošaljem u inostranstvo dozvoljena za izvoz iz Srbije?
Na zvaničnom sajtu Pošte Srbije, u okviru kartice „Slanje paketa u inostranstvo“ nalaze se kontakt brojevi telefona i mejl adrese Pošta carinjenja Beograd, Novi Sad i Niš putem kojih se možete informisati o mogućnostima i uslovima slanja određenih predmeta u inostranstvo.
Šta je zabranjeno slati u paketima?
Poštanski paketi koji se šalju u inostranstvo ne smeju da sadrže: opojne droge i psihotropne materije, eksplozivne, zapaljive, druge opasne, kao i radioaktivne materije, falsifikovane predmete i piraterijski materijal, sablažnjive i nemoralne predmete, žive životinje, eksplozivne naprave, municiju ili njihove kopije, predmete koji po prirodi ili pakovanju mogu biti opasni za zaposlene i koji mogu oštetiti druge pošiljke ili poštansku opremu, dokumenta koja imaju karakter aktuelne i lične prepiske lica koja nisu pošiljalac ili primalac, efektivni domaći i strani novac, izuzev u slučajevima odobrenja od strane NBS (u vrednosnim pošiljkama), druge predmete čiji je uvoz ili promet zabranjen u odredišnoj zemlji.
Povezane usluge i informacije
PostPak – otkupni paket za region
Za jednostavniji plasman Vaše robe u regionu.
Carinska procedura
Postupak slanja i dokumentacija, zavisno od vrste robe.
Pravilno popunjeni obrasci
Primeri pravilno popunjenih obrazaca za uvoz/izvoz robe.
Post-ekport – izvoz robe
Jednostavan izvoz komercijalne robe po povoljnim cenama.
Pronađite poštu
Pronađite najbližu poštu u Vašem okruženju.
Pratite pošiljku
Informišite se gde se u svakom trenutku nalazi Vaša pošiljka.
Kalkulator cena
Izračunajte cenu odabrane usluge.
Korisnički servis
Kontaktirajte nas i postavite pitanje.
Pravilno adresovanje
Pravilno adresovanje, sigurno uručenje.
Spisak zabranjenih artikala za uvoz
Artikli zabranjeni za uvoz ili tranzit kroz određenu zemlju.