Sigurno i brzo slanje komercijalne robe, po pristupačnim cenama.
Da li moram predati otvorenu pošiljku?
Pošiljka u međunarodnom poštanskom saobraćaju mora se predati otvorena.
Koliko faktura je potrebno priložiti i na kom jeziku?
Prilikom predaje pošiljke, potrebno je priložiti fakturu (u dva primerka). Za potrebe naših carinskih organa, potrebno je da jedna faktura bude na srpskom jeziku, a druga na jeziku koji se koristi u odredišnoj zemlji. Savet je da se u pošiljku stavi još jedna faktura na jeziku odredišne zemlje.
Postoji li ograničenje u pogledu učestalosti slanja pošiljaka?
Ne postoje ograničenja u pogledu učestalosti slanja pošiljaka.
Može li se u fakturi navesti da je roba srpskog preferencijalnog porekla?
Usluga Post-eksport – izvoz robe, od marta 2016. godine omogućava navođenje srpskog preferencijalnog porekla u fakturi. Ukoliko posedujete sertifikat o srpskom poreklu robe, neophodno je da, u saradnji sa carinskom ispostavom, obezbedite dokumentaciju koja to dokazuje.
Ukoliko imam više paketa za istog primaoca čija ukupna vrednost ne prelazi 1.000 evra, moram li za svaki paket napraviti posebnu fakturu?
Ukoliko je primalac isti za više paketa, a ukupna vrednost robe ne prelazi 1.000 evra, potrebna je samo jedna faktura (u dva primerka), kojom će biti obuhvaćena sva roba u paketima. Prilikom predaje paketa u pošti, potrebno na formi obrasca CP 72 dostaviti popis artikala za svaki paket posebno.
Savet je da svaki paket prati kopija fakture radi bržeg carinjenja paketa u odredišnoj zemlji.
Kako izvesti robu vrednosti preko 1000 evra?
Ukoliko vrednost robe koju želite da pošaljete jednom primaocu prelazi 1.000 evra, robu možete podeliti u dva ili više paketa, pri čemu vrednost robe jednog ili više paketa po jednoj fakturi ne sme preći 1.000 evra.
Ukoliko roba nije deljiva, korisnik se upućuje na redovan carinski postupak (sačinjavanje „JCI obrasca”) i slanje robe odgovarajućom uslugom.
Da li primalac Post-eksport pošiljke ima neke obaveze plaćanja?
Obaveze primaoca Post-eksport pošiljke zavise isključivo od carinskih i drugih propisa države u koju se pošiljka izvozi.
Da li korisnik ima nekih obaveza u slučaju kad se Post-eksport pošiljka vraća iz inostranstva?
U slučaju kad se Post-eksport pošiljka vraća iz inostranstva korisnik se obaveštava da dostavi odgovarajući obrazac CP 72 koji je overen dobio u postupku izvoza kako bi se na carini uvoz omogućilo okončanje postupka.
Povezane usluge i informacije
Slanje paketa u inostranstvo
Pošaljite paket korisnicima u inostranstvy.
PostPak – otkupni paket za region
Za jednostavniji plasman Vaše robe u regionu.
Carinska procedura za redovne pakete
Postupak slanja i dokumentacija, zavisno od vrste robe.
Pravilno popunjeni obrasci
Primeri pravilno popunjenih obrazaca za uvoz/izvoz robe.
Pronađite poštu
Pronađite najbližu poštu u Vašem okruženju.
Pratite pošiljku
Informišite se gde se u svakom trenutku nalazi Vaša pošiljka.
Kalkulator cena
Izračunajte cenu odabrane usluge.
Korisnički servis
Kontaktirajte nas i postavite pitanje.
Pravilno adresovanje
Pravilno adresovanje, sigurno uručenje.
Spisak zabranjenih artikala za uvoz
Artikli zabranjeni za uvoz ili tranzit kroz određenu zemlju.