Јавно предузеће „Пошта Србије”, Београд је услед проглашеног ванредног стања због јавне опасности од ширења заразне болести COVID-19 изазване вирусом SARS-CoV-2, по Одлуци од дана 15. марта 2020. године, објављеној у „Службеном гласнику РС”, број 29/20, предузело низ активности у циљу сузбијања ширења те заразне болести и заштите здравља запослених и корисника, у складу са прописима који су на снази и препорукама надлежних државних органа, ради обезбеђивања услова за здрав и безбедан рад и стварање предуслова за функционисање процеса рада овог предузећа у условима ванредног стања. С тим у вези, уређен je поступак безбедне доставе поштанских пошиљака за време ванредног стања, односно посебан начин уручења поштанских пошиљака на адреси примаоца.
Уручење поштанских пошиљака и телеграма на адреси примаоца за време ванредног стања врши се без непосредног контакта са корисником (без обзира да ли je у питању прималац или друга особа која по посебним прописима може у име примаоца примити пошиљку), без улажења у просторије корисника и на начин да се оствари препоручено социјално дистанцирање на минимум од два метра између корисника и запосленог који обавезно користи личну заштитну опрему.
Регистрована писма, пакети, пост-експрес пошиљке и телеграми уручују се на адреси примаоца, без контакта са корисником где год је то могуће. У односу на прописани начин уручења (пре ванредног стања), уместо захтеваног потписа примаоца у доставном списку, повратници, запослени уписује име и презиме примаоца, као и да је уручење извршено без потписа примаоца, уписујући речи: „без потписа”. На исти начин поступа се када се врши уручење другој особи која по посебним прописима може у име примаоца примити пошиљку или телеграм.
Процедура испоруке поштанских пошиљака, уређена општим актом Предузећа, остаје непромењена и у време ванредног стања.