25.8.2021.
Праћење пошиљака из Кине: обавештење за кориснике
Имајући у виду раст броја пошиљака генерисаних интернет трговином након попуштања глобалних мера за сузбијање пандемије коронавируса, скрећемо пажњу да се грађани и поште у региону, па и у Србији, поново сусрећу са ситуацијама да продавци често дају погрешне инструкције за праћење пошиљака, због чега купци немају праву информацију о томе када роба треба да им стигне.
Наиме, нерегистроване поштанске пошиљке које су због ниске цене и најзаступљеније, не стижу увек као пошиљке из Кине, већ их кинески трговци често шаљу преко логистичких центара широм света, па се тако дешава да оне у Србију и остале државе региона долазе из Литваније, Летоније, Турске, Соломонских Острва, Холандије и других земаља. У том процесу, кинески оператори означавају да је нерегистрована пошиљка стигла у земљу одредишта чим роба напусти Кину, односно логистички центар у некој од наведених држава, а што у већини случајева практично значи да је пошиљка предата авио компанији на превоз или се налази у транзиту.
Истичемо да Пошта Србије на својој територији корисницима пружа услуге без икаквог застоја, а приспеле пошиљке из међународног саобраћаја уручују се примаоцу одмах након приспећа и спроведених царинских процедура, сходно назначеним адресама прималаца. Такође, у циљу успостављања дугорочне стабилне испоруке пошиљака из Кине, Пошта Србије иницирала је директне преговоре са кинеским националним оператором, а додатно убрзање токова интернет трговине очекује се од јануара 2022. године, најављеним увођењем директне авио линије Air Serbia за Пекинг.
Овом приликом поново скрећемо пажњу корисницима и да број пошиљке који купац може добити од продавца из Кине, а који почиње словном ознаком U (друго слово у распону од А-Z) плус 9 цифара и на крају има кодну ознаку земље порекла, није број за праћење већ представља бар-код ознаку, која се уноси како би се обезбедило пружање прекограничних цариснких најава. То значи да, без обзира на присуство U идентификатора, а сагласно важећим међународним прописима, за нерегистроване пошиљке није предвиђена опција праћења. Уколико купци желе да прате статус својих пошиљака, приликом интернет куповине треба да одаберу опцију испоруке са регистрованим праћењем.