23.12.2024.
Упозорење на нове покушаје преваре путем лажних СМС порука
У најновијој кампањи и покушају злоупотребе имена Поште Србије грађанима се путем лажних и преварних СМС порука сугерише да њихова пошиљка није могла бити испоручена, јер нису плаћене царине. У другој преварној кампањи захтева се ажурирање нетачне адресе како би пакет био испоручен. У оба случаја, СМС поруке садрже линкове ка преварним страницама које нису у власништву ЈП „Пошта Србије”.
Скрећемо пажњу грађанима и корисницима да ЈП „Пошта Србије” никада на овај начин не комуницира са корисницима и од њих никада не захтева овакав начин плаћања за испоруку било које врсте пошиљака. Подсећамо да ЈП „Пошта Србије” не пружа услуге плаћања испоруке пакета путем платних картица на својој интернет страници и са корисницима комуницира путем СМС или Вибер порука искључиво са циљем најаве приспећа пошиљака и искључиво путем свог верификованог налога. Једини легитимни линк ЈП „Пошта Србије” налази се на линку: posta.rs.
У вези са цикличним покушајима превара у виду лажних СМС порука и преварних мејлова или путем лажних порука путем друштвених мрежа и платформи за комуникацију, које наводно стижу од Поште Србије, упозоравамо кориснике да не поступају на начин како се тражи од њих, да не отварају линкове у примљеним порукама и да не уносе своје податке.
Страница Онлајн безбедност на корпоративном сајту Поште Србије на линку https://www.posta.rs/cir/online-bezbednost/tipicne-onlajn-prevare.aspx, доступна је уколико постоје било какве недоумице, као и Контакт центар на бројевима телефона 0700 100 300 и 011 3607 788, радним данима од 8 до 20 часова и суботом и недељом од 8 до 15 часова.
Све регистроване покушаје превара Пошта Србије пријавила је Националном ЦЕРТ-у.