Javno preduzeće „Pošta Srbije”, Beograd je usled proglašenog vanrednog stanja zbog javne opasnosti od širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, po Odluci od dana 15. marta 2020. godine, objavljenoj u „Službenom glasniku RS”, broj 29/20, preduzelo niz aktivnosti u cilju suzbijanja širenja te zarazne bolesti i zaštite zdravlja zaposlenih i korisnika, u skladu sa propisima koji su na snazi i preporukama nadležnih državnih organa, radi obezbeđivanja uslova za zdrav i bezbedan rad i stvaranje preduslova za funkcionisanje procesa rada ovog preduzeća u uslovima vanrednog stanja. S tim u vezi, uređen je postupak bezbedne dostave poštanskih pošiljaka za vreme vanrednog stanja, odnosno poseban način uručenja poštanskih pošiljaka na adresi primaoca.
Uručenje poštanskih pošiljaka i telegrama na adresi primaoca za vreme vanrednog stanja vrši se bez neposrednog kontakta sa korisnikom (bez obzira da li je u pitanju primalac ili druga osoba koja po posebnim propisima može u ime primaoca primiti pošiljku), bez ulaženja u prostorije korisnika i na način da se ostvari preporučeno socijalno distanciranje na minimum od dva metra između korisnika i zaposlenog koji obavezno koristi ličnu zaštitnu opremu.
Registrovana pisma, paketi, post-ekspres pošiljke i telegrami uručuju se na adresi primaoca, bez kontakta sa korisnikom gde god je to moguće. U odnosu na propisani način uručenja (pre vanrednog stanja), umesto zahtevanog potpisa primaoca u dostavnom spisku, povratnici, zaposleni upisuje ime i prezime primaoca, kao i da je uručenje izvršeno bez potpisa primaoca, upisujući reči: „bez potpisa”. Na isti način postupa se kada se vrši uručenje drugoj osobi koja po posebnim propisima može u ime primaoca primiti pošiljku ili telegram.
Procedura isporuke poštanskih pošiljaka, uređena opštim aktom Preduzeća, ostaje nepromenjena i u vreme vanrednog stanja.