Info - Servisne informacije

Pošta Srbije je, u saradnji sa Bankom Poštanskom štedionicom, obezbedila isplatu penzija za korisnike Banke Poštanske štedionice sa navršenih 65 godina i više, na šalterima pošta, na osnovu jednokratnog Punomoćja.

 Obrazac punomoćja nalazi se na linku.

Punomoćje mora sadržati:

  • osnovne generalije, odnosno podatke kako davaoca Punomoćja, tako i punomoćnika (ime i prezime, JMBG, adresu);
  • pun naziv banke i broj računa 200-hhhh-hh sa kojeg se vrši isplata;
  • tačan iznos novčanih sredstava – u numeričkom i pisanom obliku;
  • datum i mesto;
  • potpis davaoca Punomoćja, odnosno vlasnika računa.

Prihvataju se i punomoćja koja su data kako na propisanom obrascu Banke, tako i u slobodnoj formi ukoliko sadrže sve navedene elemente. Punomoćje ne mora biti overeno kod nadležnog organa.

Pored Punomoćja, punomoćnik dostavlja lična identifikaciona dokumenta davaoca Punomoćja i punomoćnika, i platnu – čekovnu karticu punomoćnika.

Dodatne informacije možete dobiti pozivom Kontakt centra Banke na broj telefona 011 20 20 292, ili korisničkog servisa Pošte Srbije na brojeve telefona 0700 100 300 ili 011 3607 788.

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić, u konsultacijama sa predsednikom Republike Srbije, donela je odluku da se isplate penzija za građane vrše uz posebna ovlašćenja, kao i putem dostave.

Počevši od utorka, 24. marta, građani koji prethodno nisu ovlastili nikoga za podizanje penzija, mogu to da urade posebnim ovlašćenjem za lice koje će u njihovo ime i za njihov račun, uz posedovanje svoje i njihove lične karte, podići unapred definisan iznos penzije.

Izdavanje ovlašćenja mora se obaviti beskontaktno - u svakom trenutku održavajte bezbednu distancu od dva metara i nakon dostave penzije izvršite dezinfikovanje ruku. Primer ovlašćenja izdala je Narodna banka Srbije, ali se može sastaviti i u slobodnoj formi, uz obavezno navođenje ličnih podataka penzionera i lica koje se ovlašćuje, broj tekićeg računa, naziv banke i iznos koji se isplaćuje (brojem i slovima). Ovlašćenje mora biti potpisano kako bi bilo prihvaćeno.

Svi penzioneri koji ne ovlaste drugo lice za podizanje penzije, treba da pozovu kontakt telefon banke u kojoj imaju otvoren tekući račun i da navedu adresu i iznos koji žele da im se dostavi, a Pošta Srbije će im po hitnoj proceduri uručiti penzije. Banke će takođe i samostalno kontaktirati ove korisnike putem kontakt centra ili sms porukom od danas, 24. marta, kako bi penzioneri što ranije znali na koji način će se isplata realizovati. Detaljnu instrukciju za postupanje banaka prilikom isplate penzija u trenutnoj situaciji izdala je Narodna banka Srbije.

Kompletne troškove dostave snosiće Republika Srbija, tako da penzioneri neće imati dodatne izdatke zbog novonastale situacije izazvane virusom COVID-19.

Vojska Srbije i Ministarstvo unutrašnjih poslova biće na raspolaganju Pošti Srbije tokom raspodele penzija.

Takođe, svi penzioneri koji poseduju platne kartice, mogu ih predati osobi od poverenja kako bi izvršila kupovinu za njihove potrebe.

Ova odluka ima za cilj zadovoljavanje potreba najstarijih sugrađana i na ovaj način Vlada još jednom pokazuje da će učiniti sve što je potrebno kako ti građani ne bi imali nikakvu potrebu da napuštaju svoje domove.

Zaštita života i zdravlja svih građana apsolutni je prioritet Vlade Srbije, koja će nastaviti da prati razvoj situacije izazvane virusom COVID-19 i da čini sve kako bi u svakom trenutku bila u potpunoj službi građana Srbije.

Počev od 23. marta, Javno preduzeće „Pošta Srbije” organizovalo je rad pošta na sledeći način:

  • u poštama koje su do uvođenja vanrednog stanja radile tokom celog dana, radno vreme organizovano je u periodu od 9 do 14 časova radnim danima i  subotom;
  • u poštama koje rade i nedeljom, radno vreme organizovano je u periodu od 9 do 14 časova;
  • u pojednim manjim poštama koje su pre uvođenja vanrednog stanja radile kraće od 14 časova, radno vreme se ne menja.

Obaveštenje o svim promenama radnih vremena biće istaknuto na ulaznim vratima pošte. Glavna pošta u Takovskoj 2 u Beogradu, radiće u periodu od 9 do 14 časova radnim danima, subotom i nedeljom.

Od danas počinju sa radom privremeno zatvorene pošte: 23301 Kikinda – Svetosavka broj 105; 23302 Kikinda – Žarka Zrenjanina broj 47 i 12102 Požarevac – Zabela 1 BB.

Pojedine pošte manjeg kapaciteta od  danas su privremeno zatvorene. Spisak pošta možete pogledati ovde.

U skladu sa Odlukom o proglašenju vanrednog stanja, Javno preduzeće „Pošta Srbije”, počev od 21.03.2020. godine, privremeno obustavlja obavljanje Post-ekspres usluga. Takođe, počev od 20.03.2020. obustavljeno je obavljanje usluge Keš-ekspres.

Pošta Srbije će u narednom periodu nesmetano pružati univerzalne poštanske  usluge i usluge novčanog poslovanja:

  • pismonosne pošiljke mase do 2 kg;
  • pismena u sudskom, upravnom i prekršajnom postupku;
  • paketi mase do 10 kg;
  • poštanske uputnice (u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju), novčane doznake u međunarodnom saobraćaju – Western Union i MoneyGram i PostNet uputnice;
  • usluge novčanog poslovanja – uplate na tekući račun, isplate sa tekućeg računa, uplate komunalnih usluga i plaćanje obaveza (porezi, takse i drugo).

Privremene izmene u pružanju usluga Pošta Srbije primenjuje u svemu u skladu sa merama koje su na snazi i pripadajućim uputstvima, u cilju očuvanja zdravlja i bezbednosti građana Republike Srbije.

Pojedine pošte manjeg kapaciteta, od 20.03.2020. godine, biće privremeno zatvorene u skladu sa uslovima rada za vreme trajanja vanrednog stanja. Mole se korisnici da poštanske usluge koriste u narednoj najbližoj pošti. Spisak pošta možete pogledati ovde.