Pošta Srbije jedna je od retkih kompanija koja u opisu svog poslovanja podrazumeva društvenu odgovornost. Njena neprekidna komunikacija sa građanima, društvenom zajednicom i državom kao osnivačem kroz više od 300 različitih usluga koje pruža jasan je i neraskidiv pokazatelj te interakcije.
Pošta Srbije svakodnevno usavršava, modernizuje i digitalizuje svoje usluge vodeći na taj način brigu o potrebama društva u celini. Sa 1.570 poslovnica na čitavoj teritoriji Srbije i dugoročnim prisustvom u svakodnevnom životu građana, igra značajnu ulogu u oblikovanju društvenog i privrednog ambijenta, pa shodno tome ova kompanija doprinosi ne samo ekonomskom, već i kulturnom napretku društva.
Široka oblast društvene odgovornosti u ovom preduzeću regulisana je strateškim dokumentima, oslanjajući se pri tome na bogato iskustvo, tradiciju i dugogodišnju, više nego uspešnu komunikaciju sa korisnicima, zajednicom i zaposlenima. To pokazuje i činjenica da nešto manje od dva veka Pošta živi, razvija se, unapređuje, modernizuje i digitalizuje svoje usluge, a sve u službi korisnika, društvene zajednice, ekološke održivosti, zaposlenih i na kraju države Srbije.
Bogato iskustvo joj u mnogome olakšava da prepozna potrebe ranjivih kategorija, te na osnovu toga i reaguje, usklađujući svoje aktivnosti. Pošta Srbije se donacijama uključuje u niz humanitarnih inicijativa u oblasti zdravstvene zaštite i brige o deci. Tako na primer, godinama unazad, Pošta sa velikim zadovoljstvom praznične radosti deli sa najmlađim prijateljima, štićenicima ustanova za decu bez roditeljskog staranja, za koje se organizuje tradicionalno novogodišnje druženje i dodela paketića, a svake prve subote u mesecu održavaju se dečje radionice „Poštanski satić” u PTT muzeju, za decu uzrasta od pet do deset godina. Uz stručno vođenje kroz stalnu postavku, prilagođeno uzrastu, deca na radionici crtaju i pišu pisma i razglednice, pravilno ih adresuju i uz učenje o tome šta predstavlja poštanska marka, pošiljke šalju ubacujući ih u poštansko sanduče.
Kabinet direktora preduzeća svake godine organizuje nagradni konkurs „Pismo Božić Bati” i najboljim pojedinačnim i grupnim radovima dece iz cele Srbije dodeljuje nagrade.
Pošta Srbije svake godine podržava i realizaciju značajnih kulturno-umetničkih ostvarenja i društvene događaje u različitim oblastima. Pored obeležavanja važnih istorijskih datuma i jubileja, podsticanja književnog stvaralaštva, fotografije, pozorišta i scenske umetnosti, kao i filmske i TV produkcije, Pošta finansijski pomaže i promoviše razvoj informacionih tehnologija i nauke, informatičku pismenost i razvoj novih veština, naročito kod mladih. Podržavajući razvoj novih tehnologija u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju, iz godine u godinu, Pošta učestvuje u održavanju godišnjih stručnih skupova poput Simpozijuma PostTel, u organizaciji Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
Ovakvim pristupom i poslovnom politikom postiže sklad sa potrebama građana, korisnika i zaposlenih i taj kontiuirani proces garant je dugovečnosti, društveno-odgovorne orijentacije i dobrog upravljanja kompanijom.
U prilog činjenici da je korisnik uvek na prvom mestu, u ovoj kompaniji pokrenuti su projekti koji doprinose modernizaciji i digitalizaciji poštanskih usluga u cilju povećanja zadovoljstva korisnika.
Pored toga što će se asortiman usluga kontinuirano širi, prioritet odgovorne poslovne prakse je briga za sve segmente poslovnog delovanja, bilo da je reč o zaposlenima, korisnicima, unapređenju usluga i tehnologije, kao i u okviru zaštite životne sredine i ulaganja u društvenu zajednicu.
Rezultati projekata iz domena društvene odgovornosti koje sprovodi ova kompanija, nesumnjivo, mogu služiti kao uzor i biti inspiracija za mnoge institucije i aktere iz poslovnog i društvenog ambijenta.