O nama - Društvena odgovornost

Naši zaposleni umeju, mreža može, tehnologija napreduje, usluge dokazuju.

Pošta Srbije društveno odgovorne prakse sprovodi podjednako u svim oblastima rada, čime doprinosi stvaranju boljeg radnog i životnog okruženja, i ukupnog privrednog ambijenta s obzirom na svoju lidersku poziciju.

Društveno odgovorno poslovna praksa prisutna je u svim segmentima poslovnog delanja: brizi o zaposlenima i korisnicima, uz konstantno unapređivanje usluga i servisa, zaštiti životne sredine i ulaganju u društvenu zajednicu.

Briga o zaposlenima

Pošta važi za pouzdanog poslovnog partnera i instituciju od poverenja, na usluzi građanima i državi, što se ostvaruje zahvaljujući posvećenosti i znanju svih zaposlenih.

Stručni razvoj i usavršavanje

Stručni razvoj i usavršavanje kadrova Pošta realizuje kroz organizaciju internih i eksternih obuka i seminara i različita testiranja.

Motivacija zaposlenih

Na kraju svakog kvartala, Pošta nagrađuje 13 radnika prema kriterijumima kao što su kvalitet i kvantitet posla, pouzdanost, komunikacione veštine, prenošenje znanja i organizacijske sposobnosti.

Negovanje ljudskog potencijala

Briga o ljudskim resursima ogleda se u unapređenju uslova rada, zaštiti zdravlja i bezbednosti na radu.

Briga o korisnicima

Razgranata mreža sa preko 1500 poslovnica, osnovni je preduslov za pružanje široko dostupnih i cenovno pristupačnih usluga. Usluge Pošte kreirane su prema potrebama korisnika, međunarodnim standardima poštanskog saobraćaja i standardu kvaliteta ISO 9001.

U dinamičnim tržišnim uslovima briga o korisnicima odvija se u dva osnovna pravca – povećanje zadovoljstva i lojalnosti korisnika i unapređenje odnosa sa korisnicima.

Povećanje zadovoljstva i lojalnosti korisnika

Povećanje zadovoljstva i lojalnosti korisnika ogleda se u:

  • efikasnom usklađivanju ponude i tražnje – redizajn i prilagođavanje portfolija proizvoda potrebama i zahtevima korisnika;
  • kombinovanju komunikacijskih kanala i prenošenja korporativnih poruka ciljanim korisnicima;
  • modifikaciji asortimana i konkurentnosti usluga i kreiranjem savremenih poslovnih rešenja sa dodatom vrednošću;
  • unapređenju prodajnih aktivnosti.

Unapređenje odnosa sa korisnicima

Unapređenje odnosa sa korisnicima Pošta realizuje kroz projekat “Implementacija sistema menadžmenta kvalitetom“ (SMК), čiji je cilj poštovanje standarda kvaliteta, prava i interesa korisnika.

Primena standarda kvaliteta ISO 9001:2015 omogućava uvid u sve procese i aktivnosti poslovanja, počev od nabavke, ugovaranja i realizacije usluga, preko obuke zaposlenih, razvoja novih usluga i unapređenja marketinga. Suština je da se svi poslovi obavljaju kroz procedure, uputstva i zapise, što je ključni korak ka unapređenju svesti zaposlenih o značaju kvaliteta.

Briga o bezbednosti, zdravlju i zaštiti na radu

Zadatak društveno odgovorne prakse u ovoj oblasti je zaštita integriteta poštanske delatnosti i omogućavanje funkcionisanja sistema u svim uslovima, uz poboljšanje kvaliteta života korisnika i zaposlenih.

Briga o bezbednosti zaposlenih sprovodi se sistematskim pristupom preventivnom delovanju, kroz ispitivanje opreme za rad i uslova radne sredine, korišćenje zaštitne opreme radu i preventivnu zdravstvenu zaštitu.

U širem smislu, zaštita životne sredine podrazumeva praćenje uticaja poslovanja na radnu i životnu sredinu (npr. uticaj jonizujućih i nejonizujućih zračenja, kontrolu postupanja sa opasnim i otpadnim materijama nastalim u procesu rada itd).

Odnos prema društvenoj zajednici

Pošta obezbeđuje donacije, sponzorstva i podršku humanitarnim akcijama u različitim oblastima.

Svake prve subote u mesecu, u PTT muzeju održavaju se dečje radionice „Poštanski satić”, za decu uzrasta od pet do deset godina. Uz kraće i prilagođeno uzrastu, stručno vođenje kroz stalnu postavku, deca na radionici pišu (ili iscrtavaju) pisma i razglednice, pravilno ih adresuju i, uz učenje šta je poštanska marka, lepe marku i ubacuju pošiljke u poštansko sanduče. Na taj način se upoznaju sa načinom odvijanja poštanskog saobraćaja, ali i sa značajem i kulturom pisane reči.

Кabinet direktora svake godine organizuje nagradni konkurs „Pismo Božić Bati”. Najboljim pojedinačnim i grupnim radovima dece iz cele Srbije dodeljuju se nagrade.

Pored stalnih akcija, Pošta svake godine podržava realizaciju značajnih kulturno-umetničkih ostvarenja i društvenih događanja u različitim oblastima: obeležavanje važnih istorijskih datuma i jubileja, književnost, fotografija, pozorište i scenska umetnost, filmska i TV produkcija.

Pošta finansijski pomaže i promoviše razvoj informacionih tehnologija i nauke, informatičku pismenost i razvoj novih veština, naročito kod mladih. Podržavajući razvoj novih tehnologija u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju, iz godine u godinu, Pošta učestvuje u održavanju Simpozijuma PostTel, u organizaciji Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

Tokom cele godine, podržava se i organizacija sportskih priredbi i manifestacija.

Pošta Srbije se donacijama uključuje u niz humanitarnih inicijativa u oblastima kao što su zdravstvo, zdravstvena zaštita i briga o deci, pokazujući time posebnu brigu za ove posebno osetljive grupe. Tako na primer, već nekoliko godina unazad, Pošta sa velikim zadovoljstvom praznične radosti deli sa najmlađim prijateljima, štićenicima ustanova za decu bez roditeljskog staranja, za koje se organizuje tradicionalno novogodišnje druženje i dodela paketića.