23.12.2024.
Upozorenje na nove pokušaje prevare putem lažnih SMS poruka
U najnovijoj kampanji i pokušaju zloupotrebe imena Pošte Srbije građanima se putem lažnih i prevarnih SMS poruka sugeriše da njihova pošiljka nije mogla biti isporučena, jer nisu plaćene carine. U drugoj prevarnoj kampanji zahteva se ažuriranje netačne adrese kako bi paket bio isporučen. U oba slučaja, SMS poruke sadrže linkove ka prevarnim stranicama koje nisu u vlasništvu JP „Pošta Srbije”.
Skrećemo pažnju građanima i korisnicima da JP „Pošta Srbije” nikada na ovaj način ne komunicira sa korisnicima i od njih nikada ne zahteva ovakav način plaćanja za isporuku bilo koje vrste pošiljaka. Podsećamo da JP „Pošta Srbije” ne pruža usluge plaćanja isporuke paketa putem platnih kartica na svojoj internet stranici i sa korisnicima komunicira putem SMS ili Viber poruka isključivo sa ciljem najave prispeća pošiljaka i isključivo putem svog verifikovanog naloga. Jedini legitimni link JP „Pošta Srbije” nalazi se na linku: posta.rs.
U vezi sa cikličnim pokušajima prevara u vidu lažnih SMS poruka i prevarnih mejlova ili putem lažnih poruka putem društvenih mreža i platformi za komunikaciju, koje navodno stižu od Pošte Srbije, upozoravamo korisnike da ne postupaju na način kako se traži od njih, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke.
Stranica Onlajn bezbednost na korporativnom sajtu Pošte Srbije na linku https://www.posta.rs/cir/online-bezbednost/tipicne-onlajn-prevare.aspx, dostupna je ukoliko postoje bilo kakve nedoumice, kao i Kontakt centar na brojevima telefona 0700 100 300 i 011 3607 788, radnim danima od 8 do 20 časova i subotom i nedeljom od 8 do 15 časova.
Sve registrovane pokušaje prevara Pošta Srbije prijavila je Nacionalnom CERT-u.