Pošta Srbije - Ekskluzivne prigodne poštanske marke „Prijatelji koji dolaze izdaleka”

7.5.2024.

Ekskluzivne prigodne poštanske marke „Prijatelji koji dolaze izdaleka”

Na promociji kulturne razmene Srbije i Kine pod nazivom „Što planine i reke razdvajaju, prijateljstva spajaju” koju je danas u hotelu „Metropol palas” održala Kineska medijska grupa u saradnji sa Radio-televizijom Srbije, v.d. direktor Pošte Srbije Zoran Đorđević i predsednik i glavni urednik Kineske medijske grupe Šen Haisijung svečano su predstavili javnosti ekskluzivnu emisiju prigodnih poštanskih maraka „Prijatelji koji dolaze izdaleka”.

 

Da su Kina i Srbija države sa dugom istorijom i jedinstvenom kulturom simbolična je poruka kreatora izdanja, oličena u izboru motiva Hemudu kulture i Vinčanske kulture, koje snažno povezuje karakterističan Dijalog duboko u istoriji. Motivi brze pruge Beograd–Budimpešta, kao jedan od simbola saradnje u okviru inicijative „Pojas i put” i zdanje Kineskog kulturnog centra u Beogradu, središta srpsko-kineske kulturne razmene, korišćeni su, takođe, na prigodnim poštanskim markama. 

Pošta Srbije izdanjem prigodnih poštanskih maraka u čast istinskog prijateljstva i snažnog partnerstva Srbije i Kine koje će biti dodatno osnaženo tokom predstojeće ponovne posete predsednika Narodne Republike Kine Si Đinpinga Republici Srbiji, pruža doprinos promociji srpsko-kineskog čeličnog prijateljstva i simbolično podržava budući razvoj u kulturnoj razmeni i svim drugim segmentima odnosa Srbije i Kine. 

Stručnu saradnju u realizaciji izdanja koje čine tri prigodne poštanske marke štampane u tabacima od 15 maraka sa 10 vinjeta, koverat prvog dana i prigodan žig, pružili su Kineska Medijska Grupa (CMG) i Kineski kulturni centar u Beogradu. Umetnička realizacija izdanja delo je kreatora maraka Pošte Srbije Miroslava Nikolića i Nadežde Skočajić.